طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

سه ترند برتر سئو در سال نو میلادی

بر هیچکس پوشیده نیست که معیارهای سئو همواره در حال دگرگونی است. از آنجایی‌ که هیچ کسب‌وکاری توانایی تمرکز روی تمامی جزئیات این تحولات را ندارد، باید اولویت‌های خود را مشخص کنید.

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

در ادامه به برخی از این اولویت‌ها که توسط خبرگان این فرایند برای سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده، اشاره خواهیم کرد. امیدواریم در سال ۲۰۱۸ با تمرکز روی این نکات، در پایان سال نتایج خوبی از فعالیت‌های سئوی خود گرفته باشید.

شخصی‌سازی جستجوها

جستجوی سفارشی نخستین بار توسط گوگل در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان بخشی از پروژه Google Labs beta معرفی شد، ولی پس از یک سال یعنی در سال ۲۰۰۵ به‌صورت عملی وارد الگوریتم‌های این موتور جستجو شد. از آن زمان تا به امروز، تمامی جستجوهای کاربران تحت‌تاثیر فاکتورهایی همچون کشور، محل سکونت، مرورگر و تاریخچه شخصی آن بوده است. منظور از تاریخچه شخصی، جستجوهای قبلی کاربر در گوگل، رفتار آنلاین کاربر، عادات کاربر هنگام  بازدید از سایت‌های مختلف و سایر اطلاعات ذخیره‌شده در قالب Cookies در مرورگر است. همچین در صورتی که با استفاده از مرورگر کروم وارد حساب Gmail خود شوید، نتایج جستجوهای شما متاثر از جستجوها و محتوای بازدیدشده قبلی به نمایش در خواهد آمد.

در واقع یکی از بزرگ‌ترین دلایل پیشرفت موتور جستجوی گوگل نسبت به سایر رقبا، مربوط به جستجوهای شخصی‌سازی‌شده، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قدرتمند آن است.

بنابراین هنگام تولید محتوا تنها روی موتور جستجو تمرکز نکنید، بلکه سعی کنید محتوایی ارزشمند با عناوینی که برای مخاطبان هدف شما اهمیت دارد تهیه نمایید. به عبارت بهتر محتوای خود را مطابق سلیقه مخاطبان هدف محلی خود جهت‌دهی نمایید. به نظر می‌رسد که این موضوع در سال ۲۰۱۸ و حتی سال‌های بعد از آن اهمیت داشته باشد.

لینک‌سازی

ایجاد لینک همچنان یکی از مهم‌ترین اصول درجه یک سئو است که شاید کمتر درباره آن صحبت می‌شود. پیش از هر چیز فراموش نکنید که باید لینک‌هایی با درجه کیفی بالا ایجاد نمایید و آنها را به وب‌سایت و محتوای آن ارتباط دهید. آندری لاپاتسو، استراتژیست ارشد کیفیت جستجوی گوگل در مراسم پرسش و پاسخ سال ۲۰۱۶ تلویحاً اعلام کرد که ایجاد لینک یکی از دو فاکتور برتر تاثیرگذار در رتبه‌بندی گوگل است:

"من به شما می‌گویم که چه موضوعاتی در رتبه‌بندی گوگل تاثیر دارند. محتوا و لینکی که به این محتوا در وب‌سایت شما اشاره می‌کند."

و آن‌طور که پیداست، ایجاد لینک در سال ۲۰۱۸ نیز همچنان پابه‌پای سئو جلو خواهد آمد. در واقع منتظر نباشید که به این زودی از این رفیق قدیمی خداحافظی کنیم.

برتری موبایل‌ها به دستگاه‌های رومیزی

در سال ۲۰۱۵ گوگل اعلام کرد که سهم جستجوهای صورت‌ گرفته با دستگاه‌های موبایلی بیشتر از دستگاه‌های رومیزی است. شاید شما نیز پس از آن متوجه تغییرات کوچکی که به‌تدریج در نتایج جستجوی گوگل رخ داد، شده باشید. پس از آن بود که گوگل نخستین شاخص خود برای دستگاه‌های موبایل را معرفی کرد. طبق این شاخص جستجوهایی که در بستر موبایل صورت می‌گیرند، به جستجوهای انجام‌شده توسط دستگاه‌های رومیزی ارجحیت دارند. درواقع گوگل پیشنهاد می‌کند که یک سایت پاسخگو ایجاد کنید. گوگل پیش از این نیز اعلام کرده، محتوایی که مطابق استاندارهای دستگاه‌های موبایلی طراحی نشده باشند، به‌صورت بالقوه ممکن است رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل نداشته باشند.

بدین منظور می‌توانید از Mobile Friendly Test Tool گوگل برای ارزیابی محتوای صفحات مختلف استفاده کنید.

اگر شما به دنبال یافتن راهی هستید تا در مدت زمان کوتاهی به قله‌های گوگل برسید، می‌توانید از خدمات اداره بازرگانی ایسنا بهره ببرید.