طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

بهینه سازی سئو وب سایت وردپرس

وردپرس یک سیستم طراحی عالی برای تاجران می باشد تا وب سایتی را برای تجارت های تازه تاسیس و یا کوچک خود بسازند و این سیستم مدیرت محتوا یا CMS توسط میلیون ها تاجر که در هر گوشه ای از این دنیا زندگی می کنند، استفاده می شود. بیشتر از ۴۰۰ میلیون وب سایت در سراسر جهان توسط وردپرس بنا شده اند، که ۱۰۰ میلیون از این سایت ها در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. وب سایت های وردپرس در سراسر دنیا در هر ۱۷ ثانیه پست هایی را می گذارند. بیش از ۱ میلیون از وب سایت های برتر جهان توسط وردپرس ساخته شده اند. این حقیقت ها به طور واضحی برای ما مشخص می سازد که اهمیت وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا برای تمامی تجارت ها در هر اندازه و مقیاسی، بسیار ارزشمند می باشد.

۱-کیفیت تم ها و الگوها

هزاران تم و الگوی با کیفیت و رایگان برای ساخت وب سایت وردپرس وجود دارد. در هر صورت، شما نیاز دارید تا در انتخاب یک تم و الگو صحیح دقت داشته باشید. این تم و الگوها باید انعطاف پذیر باشند و هر زمانی که بخواهید، این الگو ها باید توانایی تغییر و اصلاح را داشته باشد.

۲-هاستینگ

زمانی که بحث ساخت وب سایت برای تجارت های تازه تاسیس می شود، دیگر عامل ضروری هاستینگ می باشد. شما نیاز دارید تا به دنبال یک سرویس هاستینگ وردپرس مدیریت شده باشید که به اجرا و عملکرد عالی وب سایت تان در همه زمان ها کمک می کند. به علاوه، این هاستینگ ها باید بروزرسانی ها و بک آپ گیری هایی را نیز برای وب سایت تان مهیا کنند.

۳-پیکر بندی وب سایت تان

زمانی که نصب وردپرس را به اتمام رساندید، باید بر طبق آن شروع به پیکربندی سایت خود کنید. برای مثال، شما باید درباره چگونگی ارائه نظرات، ساخت PERMAILINLS و دیگر فعالیت ها فوق العاده، فکر کنید. این موارد در تنظیمات وردپرس انجام نمی شود و باید در طول تنظیمات اولیه وب سایت شما تکمیل گردد.

۴-با دقت پلاگین های خود را انتخاب کنید

نصب پلاگین های زیاد در وب سایت وردپرس، می تواند سرعت بارگیری سایت تان را کاهش دهد. تنها پلاگین هایی را به وب سایت خود بی افزاید که به طور فعالی استفاده می شوند و به راحتی هم حذف می شوند.

۵-رابط کاربری گوشی همراه

خیلی از بازدیدکنندگان از طریق گوشی های همراه به وب سایت های ما دسترسی پیدا می کنند، از این رو وب سایت های وردپرس شما نیاز دارند تا طراحی ریسپانسیوی برای رابط کاربری خود داشته باشد که تجربه کاربری بهینه ای را برای تمامی کاربران سایت مهیا سازند. کاربران سایت نمی توانند وب سایت هایی که به طور نامتناسبی در صفحه نمایش های گوشی همراه اجرا می شوند را تحمل کنند.

۶-امنیت

وردپرس، دارای ویژگی های امنیتی می باشد، اما باید با استفاده از پلاگین ها و دیگر گزینه های مربوطه، این امنیت را ارتقاء دهید. Ilia Kolochernko، مدیر این روزهای High Bridge می گوید: “من می خواهم بگویم که اگر یک سیستم مدیریت محتوا محبوبی مانند وردپرس و یا جوملا به طور متناسبی پیکربندی شود، ممکن است در تنطیمات عادی خود به نظر امن برسد، از این نظر نباید آن ها را با گزینه سومی برنامه نویسی و یا بروزرسانی کرد.”

۷-سئو سایت و بهینه سازی سایت

سئو سایت و بهینه سازی سایت، مشاهده شدن و جستجو شدن وب سایت تان را در Google و دیگر مرروگرها ارتقاء می دهد. استفاده از سئو سایت و بهنیه سازی سایت در کنار پلاگین های وردپرس مانند Yoast، شما را در مسیر درستی قرار خواهد داد. علاوه بر سئو سایت و بهینه سازی سایت در مرورگرها، مهم است که از عامل ایجاد سئو سایت دیگری نیز استفاده کنید. در شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشید، دقیقا در مکان هایی که مشتریان سایت بیشتر وقت خود را در آن جا می گذرانند و شما باید به سرعت از این طریق، اعتماد کاربران و مردم را به وب سایت و تجارت خود جلب کنید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) یا سئو سایت چیست؟

سئو (بهینه سازی وب سایت در گوگل) یک‌ رشته بازاریابی است و تمرکزش بر آن است تا در نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید. سئو وب سایت شامل تمام پارامترها و اقداماتی است که شما برای کسب رتبه در گوگل و سایر موتورهای جستجو , افزایش ترافیک ورودی به سایت و مطلع شدن موتورهای جستجو از وب سایتتان انجام می دهید. جنبه‌های بسیاری برای سئو وجود دارد، از بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی گرفته تا ساخت لینک های داخلی و گرفتن بک لینک از سایت های مرتبط, که همه را شامل می شود. در این آموزش سئو رایگان به بررسی نحوه بهینه سازی وب سایت وردپرس در گوگل و موتورهای جستجو پرداخته ایم. بنابراین در انتهای آموزش یاد می گیرید چطور سایت وردپرس خود را سئو کنید.
دقت داشته باشید بهینه سازی سایت فقط برای موتورهای جستجو نیست بلکه شما باید طراحی سایت و سئو خود را برای کاربران تان انجام دهید.

چرا وب ‌سایت من نیاز به بهینه ‌سازی در گوگل و موتورهای جستجو دارد؟

اکثر ترافیک وب توسط موتورهای جستجو عمده تجاری، مانند گوگل، بینگ و یاهو ایجاد می‌شود. اگرچه رسانه‌های اجتماعی و انواع دیگر ترافیک‌ها در ایجاد بازدیدکننده به وب‌سایت شما تأثیر دارند، ولی موتورهای جستجو اصلی‌ترین روش هدایت برای کاربران اینترنتی هستند.
موتورهای جستجو با توجه به محتوای ارائه‌شده توسط شما ترافیک هدفمندی برای کاربرانی که آن را جستجو می‌کنند، فراهم می‌کند. اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را پیدا کنند و یا شما نتوانید مطالب خود را به پایگاه داده‌های آن‌ها اضافه کنید، فرصت‌های باورنکردنی را برای ایجاد ترافیک در سایتتان از دست خواهید داد.
جستجوی پرس‌وجوها – کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می‌کنند، ارزش فوق‌العاده‌ای را حمل می‌کنند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می‌تواند باعث موفقیت و یا شکست یک سازمان شود. ترافیک هدفمند به یک وب‌سایت می‌تواند باعث تبلیغات، درآمد و بی‌نظیری و بدون رقیب بودن در بازاریابی را فراهم کند. بنابراین سرمایه‌گذاری در سئو و بهینه ‌سازی سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل می‌تواند نرخ استثنایی از بازگشت سرمایه را در مقایسه با انواع دیگر روش‌های بازاریابی به وجود آورد.

چرا نمی‌توانم موتورهای جستجو را بدون بهینه ‌سازی سایت و سئو به سایتم سوق دهم؟

اگرچه موتورهای جستجو هوشمندند، اما آن‌ها هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای جستجو اصلی همیشه به دنبال بهبود فنّاوری‌شان جهت خزیدن در وب به‌صورت عمیق‌تر و برگشت دادن نتایج بهتری برای کاربران هستند. بااین‌حال، محدودیت هایی در مورد اینکه چطور موتورهای جستجو عمل کنند وجود دارد. اگرچه بهینه ‌سازی و سئو سایت به‌صورت صحیح می‌تواند برای شما هزاران بازدیدکننده و افزایش توجه خالص به وجود آورد، ولی حرکت اشتباه می‌تواند باعث پنهان شدن و یا دفن سایت در اعماق نتایج جستجو (که در دید حداقل است) شود.
علاوه برساخت محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین طوری باعث افزایش رتبه‌بندی محتوای قرار داده خواهد شد که دران موتورهای جستجو به‌آسانی آن را پیدا خواهند کرد. اینترنت به‌طور فزاینده‌ای در حال تبدیل‌شدن به رقابت است و شرکت‌هایی که از SEO استفاده می‌کنند مزیت عمده‌ای در جذب بازدیدکننده و مشتری دارند.

نتیجه:

در این مقاله به بهینه سازی سئو سایت وردپرس در گوگل و موتورهای جستجو پرداختیم و فهمیدیم سئو سایت چیست, چرا سئو مهم است , چطور سئوی سایتمان را در وردپرس با استفاده از افزونه Yoast SEO انجام دهیم , قسمت های مختلف افزونه یاست سئو و تنظیمات آن را در وردپرس بررسی کردیم.

نکات طراحی سایت هتل 5 ستاره

چند هفته ای است که در گیر طراحی و مراودات کاری برای طراحی وب سایت یک هتل ۵ ستاره می باشیم و تجربیات و نیز مطالعات زیادی در طراحی وب سایت هتل ها کسب کرده ایم. طراحی سایت هتل ها بسیار مشکل بوده و من اکنون سعی می کنم در یکی دو مقاله آینده اصول و نیز تجربیات خودم را که در مراودات کاری بسیار زیاد خود طی ۳ سال گذشته با مدیران این هتل بدست آورده ام برای شما به عنوان یک تجربه بیان نمایم.( وب سایت قبلی هتل را نیز ۳ سال پیش ما طراحی نموده ایم و پروژه بازاریابی اینترنتی خارجی این هتل نیز به عهده ما بوده است.)

طراحی وب سایت عالی می تواند ابزاری قدرتمند برای ایجاد برند باشد و اصولا در خارج از ایران شرکت های طراحی وب سایت بزرگی وجود دارند که تخصصا وب سایت هتل ها را طراحی می نمایند. در تجارت هتل داری وب سایت به شما این توانایی را می دهد که خدمات و جو هتل خود را به مخاطب نشان دهید. در وب سایت های زیر می بینید چطور وب سایت هتل می تواند طراحی بسیار زیبا داشته و سریعا مخاطب خاص خود را جذب کند.

اگر سایت های هتل ها را جست و جو کنید می بینید که  تعداد زیادی هتل تجملی وجود دارند که سایت های آنها نتوانسته اند تسهیلات مکان را به زیبایی به تصویر بکشند. به نظر می رسد که اهمیت حضور آنلاین و داشتن سایت خوب  هنوز هم به درستی درک نشده است.

بسیاری از وب سایت های هتل طراحی خود را به لی اوتی تمیز و خوش طرح اما خسته کننده محدود می کنند. بسیاری از آنها از فونت های بسیار کوچک،  پس زمینه سفید ایجاد کرده و سعی نمی کنند کاربر را تحت تأثیر قرار دهند. مطمئنا مخابین هدف متفاوتی وجود داشته و از هتل های با مخاطب تاجر تا هتل های مجلل  هر کدام مخاطب خاص خود را دارد. بنابراین باید هر نوع هتل  و هر نوع از مخاطب با بهترین تکنیک های طراحی سایت به هدف شلیک کرد. تصویر هتل شما باید این پیغام را برساند که مکان مناسب برای اقامت است.

بسیاری از طراحی های عالی وب سایت از فلش برای ایجاد افکت های خوب مخصوصا در عکس ها استفاده می کنند. در بعضی از صفحات این مسئله باعث افزایش زمان لودینگ شده و این مسئله اصلا برای سئو مناسب نیست. البته درست است که یکی از جنبه های مهم سایت تأثیری است که بر بازدیدکنندگان می گذارد ولیکن تاثیر موتور های جستجو به خصوص گوگل در افزایش نرخ رزرو هتل ها به هیچ وجه قابل گذشت نیست.

ولی هیچ وقت فکر نکنید که اگر هتل خاصی ۵ ستاره است وب سایت ایشان نیز ۵ ستاره باشد. بالعکس بسیاری از هتل های مجلل و معروف نمی توانند حضور اینترنتی با شکوهی داشته باشند.  برای رسیدن به چنین سطح از فعالیت های اینترنتی طراحان باید مداوم در حال کار کردن باشند. حل به سایت های زیر توجه کنید که طراحان وب سایت های این هتل ها کارهایی عالی انجام داده اند.

طراحی سایت هتل  littlepalmisland

طراحی سایت هتل littlepalmisland

این اولین مثال از سایت هایی است که جو اقامتگاه را به صورت عالی به کاربر منتقل می کند. جو روشن است و پس زمینه از میوه های استوایی پر شده است و تصویر زیبای دریا شما را وسوسه می کند شنا کنید.  این سایت چنین حسی را القا می کند: ” من باید برم اونجا!”

هتل پالمز در لاس وگاس نیز یکی دیگز از نمونه های من باید برم اونجا! است. در این سایت فیلمی عالی پخش می شود که باعث می شود شما حس پارتی پیدا کرده و این ایده را به شما می دهد که اقامت در این هتل به معنای تفریح و هیجان است.  البته این وب سایت از طیق ایران بسته شده است..


طراحی سایت هتل  plaza-athenee-paris

طراحی سایت هتل plaza-athenee-paris

این وب سایت هتل پلازا آتن در پاریس است که بخشی از مجموعه هتل های دورکستر محسوب می شود. این وب سایت استایل خاص این سری هتل های زنجیره ای را دنبال کرده است که با سایر هتل های بسیار فرق دارد. شما می توانید با استفاده از لینک عکس ها به سایر هتل های زنجیره نیز منتقل شوید. این هتل یک هتل با طراحی کلاسیک است.


طراحی سایت هتل  beverlyhillshotel

طراحی سایت هتل beverlyhillshotel

این سایت نیز مانند مثال های بالاست. یک هتل و یک طراحی امریکایی بسیار حرفه ای با عکس های بسیار حرفه ای تر. در هر دو وب سایت در کنار و سمت راست تصویر می توانید محل دیگر هتل های مجموعه را ببینید.


استفاده از رنگ های ساده و ساختار شفاف با کمی حالت مجلل شکلی عالی به وب سایت وین داده است. سیستم رزرواسیون آنلاین بسیار عالی در کنار تصیویر بسیار بزرگ هتل دیده می شود.طراحی به گونه ای است که این سیستم و پس زمینه در تمام صفحات دید بسیار خوبی دارند.

http://www.summithotels.com

نمونه ای از راهنمایی بسیار  فشرده کاربران اما کارساز. برنامه نویسی سیستم های مختلف آن ها بسیار عالی بوده است.


طراحی سایت هتل  ariahotel

طراحی سایت هتل ariahotel

این طراحی شاید آنقدر قوی نباشد اما اگر به فکر چیزی بسیار ساده هستید این یکی بسیار عالی است.


طراحی سایت هتل  ariahotel

طراحی سایت هتل ariahotel

باز هم نمونه ای از رنگ های زنده و ظاهری مدرن.  نحوه گشت زدن در وب سایت باعث ایجاد جو خاص شده است و استفاده از HTML 5  در وب سایت بسیار جالب توجه است.


طراحی سایت هتل  ariahotel

طراحی سایت هتل ariahotel

ظاهری زیبا با رنگ خاکستری و لی اوتی بسیار زیبا و تمیز. هتلی در یک شهر پر جمعیت.


طراحی سایت هتل  دیگری

طراحی سایت هتل

تصویر واقعا شبیه قنادی بوده و حس اقامت در مکانی با غذاهای عالی را ارائه می کند. یکی از عالی ترین طراحی های صفحه اول بود.


طراحی سایت هتل  hotel-oxford

طراحی سایت هتل hotel-oxford

عجب طراحی زیبایی!  در این طراحی احتیاجی به اسکرول نبوده و محتوا دقیقا مختصر و مفید ارائه شده است.  این سایت استایل مدرن و ساده از هتل را به کاربر منتقل می کند. در حالی که با رنگهای کهنه قدیمی بودن خود را نیز القا می نماید.


طراحی hotel-oxford

طراحی hotel-oxford

یکی دیگر از طراحی های ساده و تمیز با کمی حس تجمل رمانتیک. یک سیستم بسیار مجلل و با شکوه.


طراحی سایت هتل  ها

طراحی سایت هتل ها

این طراحی حس سنت، تاریخ و حرفه ای گرایی را  منتقل می کند. چنین وب سایت با طراحی ایرانی از این بسیار بهتر می شود. با اینکه از فلش استفاده شده ولی من منتظر بازشدن صفحات می مانم.

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

امروزه طراحی سایت فروشگاهی به دغدغه اصلی فروشندگان تبدیل شده است. با استفاده از این وب سایت ها شما می توانید محصولات و خدمات مد نظر خود را به همراه ویژگی ها و مشخصات آن ها در معرض دید همگان بگذارید. اینترنت جهان را فراگرفته است و امروزه می توان تقریبا همه چیز را به صورت آنلاین پیدا کرد. از زمان ظهور اینترنت تا تاکنون وب سایت های بسیاری به عرصه رقابت در دنیایطراحی سایت های فروشگاهی وارد شده اند اما چه عواملی سبب شده که برخی از این فروشگاه ها به موفقیت برسند و برخی دیگر شکست را تجربه کنند؟ آیا طراحی فروشگاه اینترنتی فقط مختص فروشندگان معروف و بزرگ است یا خرده فروشان نیز می توانند از این فروشگاه ها بهره کافی را ببرند؟

می توان دلیل شکست اغلب فروشگاه های اینترنتی را عدم داشتن اطلاعات کافی درباره طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای و عدم رضایت مشتریان آنان دانست که این مشکلات ناشی از نداشتن علم و توانایی کافی در این زمینه تخصصی است. شرکت نوپرداز با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه ای خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی را به صورت کاملا تخصصی در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و با ارائه خدمات پشتیبانی مناسب در راستای جلب رضایت مشتریان خود اقدام می نماید. 

وب سایت فروشگاهی 

اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود را دارید، توصیه می کنم به نکات زیر توجه داشته باشید:

طراحی سایت فروشگاهی واکنش گرا یا ریسپانسیو

خریداران دوست دارند به آسانی و با هر دستگاهی که در اختیار دارند بتوانند به فروشگاه اینترنتی مد نظر خود مراجعه کنند. این نکته بسیار مهم است که وب سایت شما و محتوای آن باید بر روی تمام دستگاه هایی که به اینترنت دسترسی دارند پشتیبانی شود. تمام مشخصات و ویژگی ها باید بدون وقفه و به سرعت نمایش داده شوند و به مشتریان آنلاین شما خدمات ارائه دهند، زیرا این بزرگ ترین خواسته آنان از فروشگاه اینترنتی شما است. آمار های جهانی نشان داده است، روز به روز بر تعداد افرادی که از طریق دستگاه های موبایل به جستجو در اینترنت می پردازند افزوده می شود. با بررسی این آمار و ارقام و نگاهی به توسعه اینترنت در زندگی مردم می توان نسبت به اهمیت سایت های واکنش گرا آگاهی پیدا کرد.

امروزه ابزار های مختلفی برای طراحی وب سایت ها و وب اپلیکیشن هادر اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته اند که هر کدام متناسب با وسعت و نوع پروژه مورد استفاده قرار می گیرند.

گزینه های حمل و نقل رایگان یا رقابتی

سال گذشته UPS یک تحقیق بزرگ در زمینه تجربه کاربری انجام داد. با توجه به این مطالعه گسترده، 81 درصد از خریداران آنلاین، حمل و نقل رایگان را مهم ترین عامل در به انجام رساندن خرید های اینترنتی خود می دانستند. گزینه های دیگر حمل نقل مانند حمل و نقل رقابتی نیز از درصد بالایی برخوردار بودند. همان مطالعات نشان می دهد که 58 درصد مشتریان حاضر به اضافه کردن چیزهای بیشتر به سبد خرید خود به ازای حمل و نقل رایگان هستند. اما نکته جالب این بود که در وب سایت های فروشگاهی که چنین گزینه هایی مطرح نبود بسیاری از خریداران به علت بالا بودن هزینه های حمل و نقل خرید خود را در سبد خرید رها کرده و منصرف شده اند. در نتیجه گزینه های حمل و نقل رایگان یا رقابتی در صورتی که به درستی اجرا شوند، می توانند موفقیت شما را به همراه داشته باشند و مشتریان بیشتری را برای وب سایت فروشگاهی شما به همراه داشته باشند.

استفاده از ناوبری و جستجو حرفه ای

آیا فروشگاه اینترنتی شما کاربر پسند است؟ بهتر است از چند نفر از دوستان خود بخواهید که وب سایت شما را بررسی کنند به شما بازخوردی ارائه دهند. این روش ساده و موثر اغلب نادیده گرفته می شود، اما بسیار حیاتی است. وب سایت فروشگاهی شما باید به گونه ای طراحی شود که برای مشتریان آسان تر از رفتن به مغازه یا فروشگاه فیزیکی باشد. گزینه های ناوبری و جستجو در خرده فروشی آنلاین بسیار مهم هستند. درباره طراحی نوار جستجو باید به خوبی فکر شود و بر اساس سایت شما آن را ایجاد کرد. این نوار جستجو باید بتواند پیشنهادات مختلفی درباره گزینه هایی که خریداران به دنبال آنان هستند به آن ها ارائه دهد. تحقیقات اخیر نشان داده اند که رابط کاربری مناسب و استفاده از ابزار جستجو به صورتی کاربر پسند سبب افزایش ماندگاری بازدید کنندگان وب سایت شما خواهد شد که همین امر در سئو و بهینه سازی وب سایت فروشگاهی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

طراحی سایتنکات ویژه طراحی سایت فروشگاهی 

استفاده از عکس های برتر و ایجاد امکانات مختلف برای نمایش آن ها در رنگ ها و حالت های مختلف یکی از عوامل مهمی است که سبب موفقیت فروشگاه های اینترنتی می شود. در یک تصویر هزاران حرف نهفته است که شما باید بتوانید آن ها را به درستی به مشتریان خود انتقال دهید. ارائه توضیحات دقیق درباره محصولات و مشخصات آن ها از دیگر عوامل مهمی است که در طراحی فروشگاه های اینترنتی باید به آن ها توجه داشت. همچنین رابط کاربری و تجربه کاری از جمله اساسی ترین نیاز ها در طراحی فروشگاه های اینترنتی هستند. اما سوالی که این جا مطرح می شود این است که برای طراحی یک سایت فروشگاهی مناسب باید به کدام شرکت مراجعه کنیم؟

در پاسخ باید گفت که برای بررسی شرکت ها، ابتدا بایستی به عواملی مانند سابقه شرکت و نمونه کار های آن ها، استفاده از نیرو های متخصص، ابراز رضایت مشتریان، پشتیبانی مناسب و احترام آن ها به خواسته های مشتریان توجه داشته باشید و پس از انجام بررسی های لازم، سایت فروشگاهی مورد نظر خود را سفارش دهید.

طراحی سایت هتل

طراحی سایت هتل حرفه ای می تواند افرادی که قصد اقامت در هتل را دارند به سمت خود جذب نمایید. در صورتی که وب سایت شما امکان خرید اینترنتی یا رزرو آنلاین هتل را برای مشتریان ایجاد کرده باشد و در جایگاه مناسبی در بین موتور های جستجو گر اینترنتی برخوردار باشد، حتما می تواند بسیاری از افراد را برای اقامت در هتل شما ترغیب کند. این مدل وب سایت ها می توانند با معرفی مکان های زیبا و جالب به مشتریان خود آن ها را نسبت به مراکز تفریحی و یا سیاحتی پیرامون هتل خود آگاه سازند. استفاده از نقشه های گوگل و نشان دادن مکان های تورسیتی و تفریحی از عوامل با اهمیتی هست که می تواند کاربران بسیاری را به سمت وب سایت هتل های مختلف جذب نماید. متخصصان شرکت طراحی سایت نوپرداز آماده ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم برای طراحی سایت های هتل داری به مشتریان عزیز می باشند.

با طراحی سایت هتل شما قطعا گام بزرگی در مسیر توسعه و گسترش کسب و کار خود با استفاده از فضای نامحدود اینترنتی خواهید برداشت. کافی است برترین هتل ها را آنالیز نمایید تا متوجه شوید که این هتل ها توجه ویژه ای به فضای اینترنت و طراحی سایت برای هتل خود دارند. اما رعایت چه نکاتی برای طراحی سایت هتل با اهمیت است؟ مزیت های طراحی سایت هتل چیست و چه شرکت هایی در این زمینه فعایت دارند؟

نکاتی مهم در طراحی سایت هتل

از جمله ویژگی های با اهمیت وب سایت های هتل داری، استفاده از محیط سی پنل مناسب می باشد که در آن کاربران بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز هتل را درج، حذف و ویرایش نمایند. محیط سی پنل باید کاربر پسند و استفاده از آن آسان باشد تا کاربر دچار سردرگرمی نشود. هتل داران بایستی به این نکته توجه کنند که استفاده از طرح و دیزانی مناسب برای رشد کسب و کار آن ها بسیار با اهمیت می باشد و جزء ضروری ترین بخش های سایت های هتل داری است. طراحی واکنش گرا وب سایت دیگر عاملی است که اگر به آن توجه نداشته باشید ممکن است بخش عظیمی از مشتریان و بازدید کنندگان وب سایت خود را از دست بدهید.

سئو و بهینه سازی وب سایت هتل از جمله مهم ترین خدماتی است که می تواند برای افزایش بادید کنندگان شما موثر واقع شود. توجه داشته باشید پس از این که کار طراحی وب سایت شما به پایان برسد، سئو می تواند اصلی ترین وظیفه برای رونق کسب و کار شما باشد. مشاوره گرفتن از متخصصان سئو از جمله مهم ترین کار هایی است که شما باید قبل و بعد از طراحی سایت خود به آن توجه داشته باشید.

مزیت های طراحی سایت هتل

  • آسان تر شدن کار برای مشتریان شما و کسب رضایت آنان
  • تبلیغات هتل خود به صورت همیشگی از طریق استفاده از موتور های جستجو
  • معرفی فضای هتل و ارائه عکس ها و فیلم هایی از محوطه های پیرامون آن برای جذب مشتریان بیشتر
  • در دسترس بودن همیشگی و ارائه خدمات آنلاین به مشتریان
  • کاهش هزینه های اضافی و هنگفت
  • افزایش اعتبار شما نزد مشتریان
  • معرفی شهر و استانی که هتل در آن قرار دارد
  • ایجاد ارتباط به سایت های گردشگری و تفریحی برای افزایش مشتریان اینترنتی شما
  • افزایش بازدید کنندگان وب سایت هتل شما با استفاده خدمات سئو و بهینه سازی سایت
  • توسعه کسب و کار خود با استفاده از فضای نامحدود اینترنت
  • ارائه خدمات sem برای افزایش بازدید از سایت هتل شما

ویژگی صفحات سایت هتل

  • طراحی صفحه رزرو هتل و اماکن اقامتی
  • طراحی صفحه پرداخت آنلاین با استفاده از درگاه های بانکی مختلف
  • طراحی صفحه زمان بندی برای بررسی اتاق های خالی و پر در هتل
  • طراحی صفحه دسته بندی اتاق ها بر اساس ظرفیت آن ها
  • طراحی صفحه توضیحات مربوط به اتاق ها
  • طراحی صفحه خدمات آنلاین مشتریان
  • طراحی صفحه معرفی هتل و تاریخچه آن
  • طراحی صفحه برای پیشنهاد های خاص در روز های خاص
  • طراحی صفحه معرفی رستوران های داخل هتل
  • طراحی صفحه توضیحات اماکن دیدنی اطراف هتل
  • طراحی صفحه ثبت نام و ارتباط با مشتریان
  • پشتیبانی یک ساله رایگان همراه با میزبانی و ثبت دامنه ir رایگان
  • امکان ساخت اپلیکیشن android و ios به درخواست مشتریان

وب سایت های هتل داری برتر دنیا

آیا می دانید برترین وب سایت های دنیا در زمینه هتل داری کدام اند؟ این وب سایت ها چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهند؟

با گسترش گردشگردی در دنیا، امروزه شاهد مسافرت و بازدید توریست های مختلفی از نقاط دیدنی و جالب در سراسر دنیا هستیم و به همین جهت بهره بردن از یک وب سایت در دنیای اینترنت می تواند مسافران زیادی را برای اقامت در هتل شما جلب نماید. امروزه وب سایت های مختلفی در زمینه هتل داری مشغول فعالیت هستند که خدمات مختلفی در زمینه رزرو بلیط، بررسی هتل و اتاق های آن و زمان بندی اتاق های هتل و... ارائه می دهند. این هتل ها که از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا هم بهره می برند دارای وب سایت هایی هستند. برای معرفی برترین وب سایت های هتل داری دنیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل اینترکانتیننتال (Intercontinental Hotel Group)
  • گروه هتلداری ویندهام (Wyndham Hotel Group)
  • موسسه هتلداری بین‌المللی ماریوت (Marriot International)
  • هتل هیلتون (Hilton Hotels)
  • گروه هتلداری آکور (Accor Group)
  • گروه هتلداری انتخاب (Choice Hotels)
  • گروه‌ هتلداری بست وسترن (Best Western)

انتخاب بهترین نرم افزار فروشگاه ساز از نظر سئو

در ابتدا باید بدانیم که اصلا چرا سئو برای فروشگاه های اینترنتی اهمیت بالایی دارد؟

در پاسخ باید گفت که حدود 93 درصد از فعالیت های اینترنتی از طریق جستجو شروع می شود. یعنی وقتی کاربران به دنبال محصولات مورد نظر خود هستند از طریق موتور های جستجوگر مانند گوگل سایت شما را پیدا خواهند کرد. شرکت های طراحی سایت باید پلتفرمی را به شما ارائه دهند که فروشگاه اینترنتی شما بتواند توسط موتور های جستجو بهینه سازی شود. با توجه به این که موتور های جستجو به عوامل متعددی مانند UI، سرعت سایت، متا تگ ها و... اهمیت می دهند سعی کنید قالبی را انتخاب نمایید که مناسب باشد. برخی از پلتفرم های ارائه شده توسط شرکت ها فقط ویژگی های پایه ای سئو را دارند. به عنوان مثال فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی برای فروش لباس های مردانه دارید، یکی از محصولات شما یک ژاکت مخمل کتانی است که به نام "برادلی" نامگذاری شده است و شما محصول را با نام "کت برادلی" در فروشگاه اینترنتی خود لیست می کنید. به دلیل محدودیت های نرم افزار فروشگاه ساز شما، این نام ممکن است به صورت خودکار به عنوان صفحه محصول، URL صفحه و نام محصول در ناوبری سایت شما قرار گیرد، در حالی که مشتریان شما در حال جستجو "ژاکت برادلی" نیستند. آنها به احتمال زیاد قصد جستجو "کت و شلوار مخمل کشی" را داشته اند. هنگام استفاده از اغلب نرم افزار های فروشگاه ساز رایگان، شما این امکان را نخواهید داشت که این مورد را اصلاح نمایید.

متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار از این محدودیت ها آگاه نیستند و تا زمانی که مدت زمان قابل توجهی را برای آپلود تصاویر محصول، توضیحات محصول و اطلاعات فروش هدر ندهند به این مورد پی نخواهند برد. ما می خواهیم بدانیم که کدام نرم افزار های فروشگاه ساز برای سئو بهتر است و در ادامه به رتبه بندی این نرم افزار ها پرداخته ایم. در زیر ما به بررسی مهم ترین فاکتور های سئو برای مقایسه آن ها می پردازیم:

  • لینک های ناوبری مستقل
  • عنوان صفحات
  • URL های مستقل
  • استفاده از تگ های متا
  • استفاده از تگ های ALT مستقل
  • تگ های H1 مستقل
  • آدرس های Canonical
  • ایجاد وبلاگ 
  • آیکون های شبکه های اجتماعی 
  • نقشه xml سایت 
  • استفاده از نام دامنه خودتان
  • استفاده از IP خودتان
  • ریدایرکت های 301
  • دسترسی ربات های جستجوگر

 

لینک های ناوبری مستقل

لینک ناوبری

لینک های ناوبری جهت دسته بندی محصولات شما در قسمت منو ناوبری سایت قرار می گیرند. بسیاری از نرم افزار های فروشگاه ساز این لینک های ناوبری را به صورت خودکار و با استفاده از نام های مشابه و دسته بندی ها تولید می کنند. برای بهبود سئو سایت استفاده از پیوند های مستقل پیشنهاد می شود. به عنوان مثال شما نام محصول خود را "موبایل سونی z1" درج می کنید و قطعا نمی خواهید این محصول در منو ناوبری سایت شما قرار بگیرد. امروزه اغلب این نرم افزار های فروشگاه ساز این امکان را به شما می دهند تا منو های ناوبری را به هر چیزی که دوست دارید تغییر دهید.

 

عنوان صفحات

عنوان

عنوان صفحه متنی است که در بخش بالای مرورگر نمایش داده می شود. استفاده از عناوین قوی یکی از مزیت های سئو است که سبب جستجو آن ها توسط موتور های جستجوگر به عنوان کلمات کلیدی می شود. برخی از نرم افزار های فروشگاه ساز این عنوان ها را با استفاده از اسامی مشابه محصولات و دسته بندی محصولات به صورت خودکار تولید می کنند که به نظر ایده آل نخواهد بود. به عنوان مثال فرض کنید شما یک محصول لباس زیر به نام "روبی" داشته باشید. بهتر است نام صفحه به گونه ای باشد که مشتریان بالقوه شما را بیشتر جذب نماید مثلا "لباس بدون آستین - روبی".

 

URL های مستقل

آدرس اینترنتی 

URL ها آدرس صفحه است که در نوار آدرس مرورگر ها نمایش داده می شوند. اگر در این آدرس ها کلمات کلیدی قرار داشته باشد یک مزیت برای سئو سایت محسوب می شود. برخی از نرم افزار های فروشگاه ساز به طور خودکار URL های صفحه را با استفاده از نام های مشابه محصولات و دسته بندی محصولات تولید می کنند. برای سئو بهتر است شما به طور مستقل URL های سایت خود را کنترل نمایید. 

به عنوان مثال ممکن است شما نام یک کت را "Dakota" ذخیره کنید اما مشتریان به دنبال "http://www.YourShop.com/double-breasted-wool-coat-Dakota" باشند.

استفاده از تگ های متا

تگ متا 

تگ متا متنی است که در زیر عنوان فهرست شما در نتایج Google ظاهر می شود و به توصیف صفحه شما می پردازد. هر چند این توصیف ها ممکن است به طور مستقیم تاثیر زیادی برای موتور های جستجو نداشته باشند اما در جذب بازدید کنندگان و افزایش کلیک موثر خواهند بود که این مورد به خودی خود تاثیر زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت. سعی کنید از مطالب استفاده کنید که مرتبط با عنوان صفحه و جستجو بازدید کنندگان باشد در غیر این صورت می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند. برخی از نرم افزار های فروشگاه ساز به صورت خودکار اقدام به تولید این مطالب با استفاده از محتویات صفحه شما می کنند که این مورد نیز ایده آل نخواهد بود. 

استفاده از تگ های ALT مستقل

تگ alt تگ آلت برای این به تصاویر اضافه شد تا یک تصویری را که برای ربات ها و موتور های جستجو قابل مشاهده نیستند، توصیف کند. بسیاری از نرم افزار های فروشگاه ساز به طور خوکار نام تگ را به عنوان ALT تصویر در نظر می گیرند که این مورد نیز بهتر است به صورت مستقل و توسط کاربر صورت گیرد. 

تگ های H1 مستقل

تگ h1 

تگ های H1 معمولا عنوان اصلی صفحات وب سایت ها هستند و به شرطی که به آن چه که مردم جستجو می کنند نزدیک باشند، یک مزیت قوی سئو محسوب می شوند. مثلا اگر محصولی تحت عنوان "موبایل سونی Z1" دارید بهتر است کلمات کلیدی آن را طوری در عنوان خود قرار دهید که بیشتر توسط مردم جستجو می شود.

آدرس های Canonical

canonical 

آدرس Canonical آدرس اصلی یک صفحه است که ممکن است در بیش از یک مکان یافت شود. بعنوان مثال به دو آدرس زیر توجه کنید:
www.OnlineStore.com/shop/Toys/childrens-garden-swing
و همچنین: www.OnlineStore.com/shop/HomeandGarden/childrens-garden-swing 

موتورهای جستجو مانند Google این آدرس ها را به عنوان دو صفحه جداگانه، هر دو با محتوای یکسان مشاهده می کنند. در این صورت به دلیل این که گوگل اصلا محتوا های تکراری را دوست ندارد، امکان جریمه وب سایت شما زیاد می شود. برای جلوگیری از این مشکل، گوگل تگ "REL CANONICAL" را فراهم آورد که به شما اجازه می دهد مشخص کنید کدام نشانی اینترنتی باید به عنوان نسخه ترجیحی صفحه محسوب شود و از این طریق مانع از هر گونه مسائل محتوای تکراری شوید. بیشتر نرم افزا های فروشگاه ساز امکان استفاده از آدرس های canonical را در اختیار کاربران قرار می دهند اما مشکلات اغلب زمانی به وجود می آید که شما قصد ایجاد تغییرات در برخی فایل ها را داشته باشید. به عنوان مثال، Shopify دارای دستورالعمل هایی برای دسترسی به فایل تم طرح بندی و اضافه کردن برخی کد ها به بخش آدرس های canonical می باشد.

ایجاد وبلاگ 

وبلاگ 

با صرف نظر کردن از صفحات وب سایت شما که توسط موتور های جستجو ایندکس می شوند، مهم ترین عاملی که بر نمایش صفحات وب سایت شما توسط موتور های جستجو تاثیر می گذارند، تعداد و کیفیت لینک هایی است که به سایت شما اشاره دارد. هنگامی که شما شروع به ساخت محتوا های با کیفیت و مناسب در قسمت وبلاگ سایت خود کنید، بازدید کنندگان و مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد و به تبع آن وب سایت شما لینک های با کیفیتی را نیز به دست می آورد. 

متاسفانه برخی از نرم افزار های فروشگاه ساز وبلاگ را به عنوان یک ویژگی اضافی در نظر می گیرند و شما مجبور می شوید که برای استفاده از آن هزینه های اضافی را پرداخت نمایید. 

آیکون های شبکه های اجتماعی 

شبکه اجتماعی 

آیکون های شبکه های اجتماعی به بازدیدکنندگان شما اجازه می دهند تا سایت، محصولات و پست های وبلاگ شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. برخی از نرم افزار های فروشگاه ساز این امکانات را رایگان در اختیار کاربران خود قرار نمی دهند و بابت استفاده از این آیکون ها هزینه های اضافی دریافت می کنند.

نقشه xml سایت

نقشه سایت 

نقشه سایت به موتور های جستجو کمک می کنند تا محتوای وب سایت شما را به درستی بررسی و فهرست کنند. 
توجه داشته باشید که Sitemap XML از یک Sitemap HTML متفاوت است.  ایجاد این صفحات به صورت دستی امکان پذیر نیست و نرم افزار های فروشگاه ساز باید بتوانند آن را به طور خودکار ایجاد کنند. قبلا برخی نرم افزار های فروشگاه ساز این ابزار را به کاربران خود می فروختند اما خبر خوب این است که الان شما می توانید نقشه سایت XML خود را به Google از طریق ماژول Google Webmaster Tools ارسال نمایید.

استفاده از نام دامنه خودتان

نام دامنه یک نام منحصر به فرد است که وب سایت شما در اینترنت با آن نام یافت می شود. نام دامنه شما معمولا با نام کسب و کار شما مشابه است مانند asos.com . نام دامنه بدون شک یکی از مهمترین عوامل در هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین است. در حالی که اغلب نرم افزار های فروشگاه ساز اجازه استفاده از نام دامنه خودتان می دهند اما برخی از آن ها این اجازه را با پرداخت هزینه خواهند داد در غیر این صورت شما باید از زیر دامنه های مربوط به سایت آن ها استفاده کنید. مثلا شرکت moonfruit به شما زیر دامنه www.yourbusinessname.moonfruit.com برای استفاده می دهد و این کار نه تنها باعث کاهش اعتبار شما می شود بلکه هر لینکی ورودی به سایت شما به معنای یک لینک مفید برای سایت اصلی خواهد بود.

استفاده از IP خودتان

یک آدرس IP یک شماره منحصر به فرد است که محل وب سایت شما را در اینترنت نشان می دهد. برای مثال می توان به وب سایت آمازون از طریق نام دامنه Amazon.com یا از طریق آدرس IP آن در 72.21.215.232 دسترسی داشت. ولی اغلب مردم ترجیح می دهند از نام های ساده تر به جای اعداد IP استفاده کنند، زیرا که یادآوری آن ها نیز ساده تر خواهد بود. بیشتر نرم افزار های فروشگاه ساز،  فروشگاه های اینترنتی شما را با آدرس IP خودتان ارائه نمی دهند.

ریدایرکت های 301

ریدایرکت 301، فرمانی است که برای هدایت موتور های جستجو از یک آدرس اینترنتی به آدرس دیگری استفاده می شوند. استفاده از آن معمولا هنگامی است که یک محصول در دسترس نیست یا از لیست محصولات حذف شده است. وقتی کسی تلاش می کند تا به نشانی اینترنتی گم شده دسترسی پیدا کند، یک خطای 404 صفحه ناخواسته ناخواسته ایجاد می شود که این مورد می تواند یک امتیاز منفی برای سایت شما ترقی شود. پس بهتر است همیشه چنین صفحاتی را هدایت کنید. اغلب نرم افزار های فروشگاه ساز این امکانات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند اما برخی از آن ها این ویژگی را در ازای پرداخت هزینه به شما ارائه خواهند داد. 

دسترسی ربات های جستجوگر

ربات های جستجوگر 

یک فایل robotx.txt یک فایل واقع در وب سرور شما است که به موتور جستجو اطلاع می دهد که کدام صفحات یا بخش های وب سایت شما باید یا نباید بررسی شود. هر چقدر قدرت دامنه سایت شما بیشتر باشد وب سایت شما بیشتر توسط موتور های جستجو بررسی خواهد شد. اکثر نرم افزار های فروشگاه ساز به طور خودکار یک فایل robots.txt بر اساس مجموعه ای از مفروضات استاندارد ایجاد می کنند.

برترین نرم افزار فروشگاه ساز کدام است؟

امتیازاتی که نرم افزار های فروشگاه ساز در زمینه سئو کسب کرده اند: 

Platform NameLogoSEO Score
Shopify98
WooCommerce97
3DCart95
Magento95
BigCommerce91
SquareSpace91
Volusion88
Weebly75
Wix75
GoDaddy60
MoonFruit51
PrestaShop40
BigCartel30
1&120
ZenCart15
osCommerce15

نتیجه نشان می دهد که Shopify و WooCommerce بهترین نرم افزار های فروشگاه ساز در زمینه سئو هستند. 

ترجمه از سایت: ecommerce-platforms