طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

نکات طراحی فروشگاه اینترنتی


shutterstock_98997599

بمنظور اینکه طراحی فروشگاه اینترنتی آنلاین شما موثر و موفق باشد می بایست نکته های بنیادی را در طراحی فروشگاه اینترنتی خود مد نظر قرار دهید. در مجموع در طراحی فروشگاه آنلاین به هر شیوه ای می بایست تعادلی در زیبایی گرافیک فروشگاه، ایجاد مطالـب با کیفیت و دسترسی ساده برقرار باشد. بمنظور ایجاد این تعادل در سایتهایی که با مقصود فروش اینترنتی راه اندازی می گردند از سایر وب سایت ها پرارزش تر می باشد چون که این فروشگاه ها اهداف بیشتری از معرفی یا تبلیغات دارند. در این مقاله به نکات مهمی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین مطرح می نمائیم.

از آخرین تکنولوژی های طراحی سایت در طراحی فروشگاه اینترنتی آنلاین خود بهره ببرید.

تا به حال تصور کرده اید راه اندازی نرم افزار تلفن همراه می تواند خیلی موثر تر از طراحی فروشگاه آنلاینی باشد که تنها برای مرورگرهای وب راه اندازی گردیده؟ همواره فراموش نکنید که طراحی فروشگاه آنلاین برای جذب خریدار و دسترسی سهل به محصول مد نظر آن ها می باشد. درنتیجه از روشی بهره بگیرید که بیشترین سود را برای بازدیدکننده داشته باشد. وقتی که خریدار قادر باشد به آسانی به وب سایت ، محصولات و خدمات شما دست یابد ، آمار ترافیک وب سایت تان نیز خود به خود افزایش خواهد یافت. ارتقاء آمار ترافیک یعنی ارتقاء خریدار و بالابردن خریدار، توسعه تجارت و کسب درآمد بیشتر را به دنبال خواهد داشت. ایده آل هر شخصی توسعه کار و تجارت و رسیدن به موفقیت می باشد.

قبل از طراحی فروشگاه اینترنتی آنلاین، بازار هدف خود را شناسایی نمائید

تا وقتی که شما از علایق و سلیقه و خریدار مقصود خود اطـلاعـات مکفی را به دست نیاورید نمی توانید یک وبسایت موفق به هدف فروش محصول یا عرضه و خدماتی ویژه داشته باشید.به عبارتی فروشگاه اینترنتی موفق نخواهید داشت.به همین سبب می بایست ابتدا در مورد و کاری خود تسلط مکفی را کسب نمایید و به دنبال آن محتوایی را تولید نمائید که مد نظر خریدار می باشد. در نتیجه با در نظر گرفتن شرایط کاری و الویت قرار دادن احتیاج خریدار در طراحی فروشگاه آنلاین ، قادرید برترین وب سایت تجارت الکترونیکی را به خود اختصاص دهید.

امکان دسترسی سهل و آسان مشتری را در طراحی فروشگاه اینترنتی مد نظر قرار دهید

مقصود اساسی طراحی فروشگاه آنلاین ، عرضه و فروش محصول یا خدمات می باشد. پس می بایست مطالب فروشگاه شامل هر کدام از این موارد یا دسته ای از آن ها باشد. بمنظور اینکه کاربر در وب سایت تان ماندگار شود می بایست در طراحی سایت فروشگاهی دسترسی به قسمت های متفاوت وب سایت برای وی سهل شود. شما قادرید با ایجاد منوی مناسب و ناوبری صحیح در بخش بالا یا پایینی سایت تان این قابلیت را در اختیار کاربر قرار دهید. در نتیجه او را به دریافت نوشته بیشتر از سایت تان تشویق می نمایید.

در طراحی فروشگاه آنلاین از سرصفحه جذاب و زیبا استفاده کنید

از آنجایی که سرصفحه اولین چیزی می باشد که ترافیک کننده آن را می بیند می بایست برترین طراحی را داشته باشد. درنتیجه فراموش نکنید که پیشانی فروشگاه خود را به شکل حرفه ای راه اندازی نمایید. لازم به ذکر است که اولین نمایی که خریدار با آن برخورد دارد می بایست برترین معرف زمینه کاری شما باشد. درنتیجه به یاد داشته باشید که توضیحات مورد نیاز را در خصوص زمینه و کاری خود در هدر بگنجانید.

توضیحات و شرح محصولات و خدمات باید مفید و مختصر باشد

کاربر برای شناخت محصولات شما احتیاج به اطـلاعـات دارد ، پس تلاش نمایید تا جای امکان اطـلاعـات مورد نیاز را در اختیار وی قرار دهید. هر چقدر خریدار از جزئیات محصول مطلع تر باشد امکان خرید بیشتر خواهد بود. با شرح مناسب در زمینه محصول خود فروش اینترنتی خود را ارتقاء دهید. اطمینان حاصل کنید کاربر با مشاهده وب سایت تان اطـلاعـات درست و کاملی از خدمات ، محصولات و زمینه کاری شما دریافت خواهد کرد. در عین حال در راه اندازی سایت تان نکته هایی مثل رنگبندی وب سایت را به روشی رعایت نمائید که به خوبی بیان کننده برند شما باشد. درصورتی که خودتان در این مورد اطلاعاتی ندارید از کارشناس های طراحی فروشگاه آنلاین کمک بگیرید.

پیشنهادهای ویژه و تخفیف های مناسبتی برای مشتریان خود ایجاد نمائید

درصورتی که توانایی عرضه محصول رایگان دارید حتما آن را پیشنهاد نمائید. ارسال رایگان نیز یکی از مواردی می باشد که اشخاص را به سمت خرید آنلاین ترغیب می نماید. برای مشتریانی که خریدهای اساسی خود را از وب سایت تان انجام خواهند داد محصولات تبلیغاتی خود را بعنوان اشانتیون در نظر بگیرید. در نتیجه وب سایت تان بعنوان یکی از وب سایت های ویژه فروشگاهی شناخته و اشخاص بیشتری از آن خرید خواهند کرد.
از تصاویر با کیفیت و جذاب برای محصولات خود استفاده کنید.

سایت منبع


نکات طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی ضعیف باعث میشود تا کاربران نتوانند از بسیاری از اپلیکیشن های آندروید و iOS براحتی استفاده کنند. در این مقاله به ده نکته اشاره میشود که با لحاظ کردن آنها در طراحی، استفاده از اپلیکیشن ها برای کاربران آسان خواهد شد.
اینگونه بنظر می رسد کمپانی های مدیا به اپلیکیشن های موبایل که طراحی بدی دارند تمایل بیشتری دارند. طراحی اپلیکیشن موبایلخوب ضروریست، هرچند که سالهاست اپلیکشیشن های بد فروشندگان و فروشگاههای 
IT این ضرورت را نادیده گرفته اند. در کانتکست موبایل طراحی خوب اهمیت بیشتری دارد زیرا اسکرین های کوچک موبایل و محیط ناپایدار اجرایی آن استفاده از اپلیکیشن را دشوارتر میکند.
اما نقش توسعه دهندگان چیست؟ و کاربران باید درجستجوی چه باشند؟ آقای 
Micheal Griffith مدیر یک فروشگاه توسعه ی اپلیکیشن موبایل که اپلیکیشن های آن به زیبایی طراحی شده اند، ده اصل را عنوان کرده که با رعایت این ده اصل اپلیکیشن های بهتری طراحی خواهید کرد:

ویژگی های یک پلتفرم را به پلتفرم دیگر منتقل نکنید. ظاهر و احساسی که یک پلتفرم به کاربران منتقل میکند، مختص همان پلتفرم بوده و یکی از دلایل انتخاب آن پلتفرم توسط کاربر است. بعلاوه قابلیت های هر پلتفرم برمبنای آنچه ارائه میدهد از سایر پلتفرم ها متفاوت است، بنابراین توسعه دهندگان باید تصمیم بگیرند که آیا انتقال یک اپلیکیشن به همه ی پلتفرم های الزامی است یا خیر. آنها باید به این نکته توجه داشته باشند که یک پلتفرم در مقایسه با سایر پلتفرم ها کارایی بیشتری دارد.
برای اپلیکیشن های سازمانی که در چندین کانتکست و دستگاه استفاده میشوند درجه ی استاندارد سازی باید بیشتر باشد تا کاربران بتوانند آنچه را در حیطه کاری آنها بوده و در همه دستگاهها آشناست را انجام دهند. به آنها اطمینان خاطر دهید بی آنکه دغده ای برای کاهش زمان یادگیری و نوع دستگاه داشته باشند می توانند آنچه باید را انجام دهند. در این مورد اپلیکیشن بیش از نوع دستگاه در مرکز تجربه کاربری قرار دارد. درحالیکه در اپلیکیشن های معمولی خود دستگاه در مرکزیت تجربه کاربریست. بعلاوه نباید فرضیات بنیادین واسط کاربری از پلتفرم در تعاملات ابتدایی اپلیکیشن مانند دسترسی به منوها را نادیده نگرفت.

از محدودیت های موبایل بویژه اسمارت فون برای خلاقیت بهره ببرید. بعنوان مثال می توان از یک اپلیکیشن برای تشخیص چهره استفاده کرد تا بجای برش تصویر بصورت دستی auto crop در مرکز فوکوس تصویر انجام شود.

استفاده بهینه از آندسته از قابلیت های موبایل که در کامپیوتر وجود ندارند. بعنوان مثال می توان از دوربین گوشی برای کاستن از پیشنهادها در جستجو یا  supplierها استفاده کرد. استفاده از سنسورها بویژه جاهایی که دیتای اضافی آنها می تواند از تلاش کاربر یا اپلیکیشن بکاهد.

سهولت طراحی. طراحان جوان معمولا از متن های کوچک و لی اوت های دشواری استفده میکنند که خواندن و ضربه زدن های دقیق را برای کاربران مسن تر دشوار میکند. از افکت Retina استفاده نکنید زیرا در حال حاضر پیکسل های کوچکتری وجود دارند که متن را حتی در سایزهای کوچکتر از لحاظ فنی خواناتر میکنند. چشم های انسان با عبور از سن سی و پنج سالگی قادر به خواندن متن های خیلی کوچک نمی باشد. بنابراین بهتر است از طراحی قابل تطبیق استفاده شود که لی اوت را برطبق اندازه متن تنظیم میکند. رابط کاربری سایز متن در iOS7 حجم کدنویسی برای آیفون ها و آی پدها را کاهش میدهد.

پروتوتایپ ها و مدل های تستی را روی دستگاه و اپلیکیشنی که اجرا خواهد شد به مشتری یا کاربران نشان دهید.  پی دی اف یا فوتوشاپی که روی اسکرین کامپیوتر تست شود نمی تواند بازتاب دقیقی از چیزی باشد که در اسکرین موبایل یا تبلت نمایش داده میشود. بعلاوه تعاملات آنها از قبیل تاچ، سوایپ و تایپ نیز یکسان نیست. آنچه که در اسکرین های بزرگ با ماوس و کیبورد بخوبی کار میکند ممکن است در تاچ اسکرین های کوچک وحشتناک بنظر برسد. برعکس این مورد نیز صادق است آنچه که در گوشی های موبایل بخوبی کار میکند می تواند در اسکرین کامپیوتر عملکرد ضعیفی داشته باشد. بنابراین پروتوتایپ ها و نمونه های تستی را در کانتکست درست به مشتری نشان دهید.

آشنایی با تشبیهات ((Metaphors تشبیهات گرافیکی جهانی اندکی وجود دارند. شما می توانید روی افرادی حساب کنید که با تصاویر آنالوگ قدیمی مانند اسکرین های تلوزیون، کنترل های رادیو، نوار ضبط و غیره آشنایی دارند. نسل های جوانتر با آنها آشنایی ندارند حتی اگر در فیلم های قدیمی دیده باشند. هرچند آیکونوگرافی از لحاظ نظری امکان طراحی جهانی بیشتری را میسر میکند اما بسیاری از زمینه های آنالوگ برای آیکون ها چندان آشنا نبوده و کاربران را گیج میکنند. استفاده از متن حتی درصورت نیاز به لوکالیزیشن می تواند بهتر باشد.

اجتناب از سادگی بیش از حد هنگامیکه همه چیز از قبیل رنگ، وزن و غیره شبیه یکدیگرند. سادگی بیش از حد درست به گیج کنندگی پیچیدگی زیاد است چراکه هردو در تمرکز کاربر روی وظایف یا محتوا اخلال ایجاد میکنند.

طراحی apps نه applications. هرچه اپ پیچیده تر باشد استفاده از آن و نویگیت دشوارتر خواهد بود، بخصوص در گوشی های هوشمند و شرایطی مانند نور کم یا زیاد و موقعیت کاربران(حالت ایستاده یا نشسته). درصورت تعداد زیاد کارایی هایی که برای ارائه دارید می توانید آنها را میان مجموعه ای ازاپ های مرتبط تقسیم کنید. به این ترتیب هر اپ بر یک کارایی متمرکز میشود و بار اضافی به آن وارد نمیشود. عدم پیچیدگی بیش از حد و گمراه کننده یک ضرورت محسوب میشود.

طراحی برای لایه هایی از تجربه. کاربرانی که برای نخستین بار از یک اپلیکیشن تازه وارد شده به بازار استفاده میکنند باید چیزی ارزشمند و ویژه در آن احساس کنند. کاربران آتی نیز باید فواید بیشتر و با دسترسی آسان آنرا دریابند. افرادی که بطور مرتب از یک اپ استفاده میکنند معمولا بدنبال کاربردی عمیق تر برای استفاده مداوم و پایدار هستند. یک نمونه ی خوب از چنین اپی، Flipboard می باشد.

انتقال دیتا به کاربران در کانتکست. برخی تکنیک ها برای غنی تر کردن تجربه کاربری از حرکت(motion) و تغییر((transitions استفاده کرده و ارزش اپ طراحی شده را به کاربران منتقل کرده و آنها را وادار به جستجوی آن نمیکنند.

نکات طراحی سایت و سئو

امروزه روش های سئو و بهینه سازی وب سایت ها نسبت به گذشته تغییر کرده است. موتور های جستجو با استفاده از الگوریتم های پیشرفته رتبه بندی وب سایت ها را با دقت و بررسی بیشتری انجام می دهند. همچنین طراحان وب سایت ها نیز ابزار های پیشرفته تری برای طراحی سایت ها در اختیار دارند. ساختار سایت شما باید به گونه ای باشد که به خوبی در موتور های جستجو سئو و بهینه سازی شود. بنابراین شما باید به دنبال شرکت های طراحی سایتی باشید که سئو و بهینه سازی وب سایت شما را به خوبی انجام دهند. برخی از کامپوننت ها و ابزار های طراحی سایت وجود دارند که به نگرانی اصلی ما درباره سئو و بهینه سازی وب سایت ها در موتور های جستجو تبدیل شده اند. در ادامه به بررسی بررسی 5 عامل مهم در طراحی سایت و سئو خواهیم پرداخت.

طراحی وب سایت به صورت واکنش گرا

طراحی سایت 

منظور از طراحی وب سایت واکنش گرا، طراحی وب سایتی سازگار با انواع دستگاه ها و تلفن های همراه می باشد. استفاده از طراحی ریسپانسیو از این جهت که تجربه کاربری خوبی را ایجاد می کند بسیار حائز اهمیت می باشد. علاوه بر تجربه کاربری، طراحی واکنش گرا سایت در بهینه سازی وب سایت توسط موتور های جستجو تاثیر به سزایی دارد و با توجه به زیاد شدن کاربران تلفن های همراه اهمیت آن هر روز بیشتر از گذشته خواهد شد. علاوه بر این موارد در گذشته شما مجبور به طراحی یک سایت برای رایانه رومیزی خود و یک سایت برای تلفن های همراه بوید ولی استفاده از طراحی های واکنش گرا به این کار سخت پایان داده است و شما مجبور نخواهید بود از دو آدرس اینترنتی برای وب سایت های خود استفاده کنید.

HTML5

HTML5 

HTML5 آخرین زبان برنامه نویسی برای طراحی و توسعه وب سایت ها است و طرح های جدید آن در مقایسه با طرح های قبلی تعاملی تر و الهام بخش تر هستند. همچنین استفاده از HTML5 برای سئو و بهینه سازی وب سایت ها نیز بسیار مهم است. برای این که ربات های موتور های جستجو بهتر بتوانند وب سایت شما را ایندکس و بررسی کنند، شما می توانید از HTML5 برای نمایش محتوای استاتیک وب سایت خود استفاده کنید.

زیاده روی در محتوا سایت

الگوریتم سئو گوگل 

کاهش برخی از محتوا وب سایت شما برای سئو سایت شما بسیار مفید خواهد بود. البته بسیاری از متخصصان سئو فکر بر این باورند که از دست دادن محتوا برای سئو سایت شما فاجعه برانگیز خواهد بود. اما حقیقت این است که کاهش محتوا باعث می شود که انتخاب ها در وب سایت شما کاهش یابد و تصمیم گیری را برای بازدید کنندگان و مشتریان سایت شما راحت تر می کند. استفاده از دسته ها و زیر دسته های بسیار زیاد قطعا باعث سردرگمی و جدایی مخاطب از سایت شما خواهد شد.

الگوریتم های موتور های جستجو امروزه به دقت تجربه کاربری و کیفیت محتوا سایت شما را بررسی می کنند و این موارد را در رتبه بندی های خود لحاظ خواهند کرد. هر چقدر کاربران وب سایت شما رضایت بیشتری داشت باشند، وب سایت شما شانس بیشتری برای کسب رتبه بهتر توسط موتور های جستجو خواهد داشت. 

به عنوان نمونه الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از جدید ترین الگوریتم های گوگل است که نشان می دهد تاکید های زیاد روی کلمات کلیدی و می تواند تاثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشد. در قدیم بیشتر صفحاتی که شامل کلمات کلیدی زیادی بودند شانس بیشتری برای رتبه بندی داشتند اما امروزه این طور نیست و الگوریتم های موتور های جستجو همه چیز را به دقت بررسی می کنند.

اختلالات شناختی وب سایت

وقتی کاربران نتوانند به راحتی در وب سایت شما حرکت و جستجو کنند، احتمالا به سراغ وب سایت بعدی در لیست جستجو های گوگل خواهند رفت. این چیزی است که ناشی از اختلالات شناختی است. اگر حرکت در وب سایت سخت باشد یا دارای محتوای متنوعی با انتخاب های بی شماری باشد، کاربران اینترنت بیشتر از این که در این محیط بی نظیر بمانند آن را ترک خواهند نمود. 

کلمات کلیدی انتخاب شده برای مطلب باید متناسب با محتوا صفحه باشد تا بتواند به انتظارات کاربران به خوبی پاسخ دهد. بررسی میزان پرش کاربران یک معیار مناسب برای فهمیدن این موضوع است که آیا کاربران آن چه را که مورد نیازشان است در وب سایت شما پیدا کرده اند یا خیر!

لینک های برجسته

الگوریتم های گوگل بر اساس این مفهوم کار می کنند که لینک های برجسته که کلیک های بیشتری دارند، سبب افزایش رتبه صفحات داخلی خواهند شد. با تغییر ناوبری اصلی وب سایت و یا انتقال لینک های برجسته به مکان های با محبوبیت کمتر رتبه بندی وب سایت شما صدمه خواهد دید. این نشان می دهد که چگونه بهینه سازی موتور جستجو به طراحی وب سایت گره خورده است. بنابراین هر تغییری که قصد دارید در وب سایت خود ایجاد نمایید، باید سئو و بهینه سازی موتور جستجو را در نظر داشته باشید.

نتیجه گیری

تصمیماتی که در طراحی سایت خود می گیرید می تواند سبب بهبود و یا آسیب دیدن سئو سایت شما شود. به همین جهت سعی کنید از بهترین روش های دسترسی و ساختار مناسب در طراحی وب سایت خود استفاده نمایید. ساختار وب سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربران دنیای اینترنت در اطراف وب سایت شما جستجو کنند و در وب سایت شما به همان چیزی که می خواهند، دست پیدا کنند. انجام این کار با ترکیب بهترین روش های سئو و طراحی سایت ممکن خواهد شد.

ترجمه از سایت thehoth

چگونه به شرکت های طراحی سایت اعتماد کنیم؟

در این مقاله درباره اعتماد به یک شرکت طراحی سایت توضیح خواهیم داد. انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب کار آسانی نیست اما اگر به یک سری نکات توجه داشته باشید قطعا می تواند از هدر رفتن وقت و هزینه شما جلوگیری کند و افزایش فروش و رونق کسب و کار اینترنتی شما را در پی داشته باشد.

چه کسی به شما اعتماد می کند؟

برخی از افراد معتقد هستند که به هیچ کسی نمی توان اعتماد کرد. بسیاری از کارآفرینان درباره اعتماد نگرانی دارند. در نتیجه، این سوال فراتر از افرادی است که شما به آن ها اعتماد دارید. شما به چه کسانی اعتماد می کنید؟ یا به طور خاص، چه کسی می تواند با موفقیت کسب و کار شما اعتماد کند؟ هیچکس جز شما، درست نیست؟

ممکن است شما مالک یک کسب و کار، کارآفرین یا کارمند یک شرکت باشید. بازگشت اعتبار و اعتماد مشتریان و مردم بسیار سخت است. این یک واقعیت تلخی است که برخی از شرکت ها با ننگ “غیر قابل اعتماد بودن” مواجه هستند.

به عنوان یک مصرف کننده، ما با صنایعی کار خواهیم کرد که به اعتماد ما نیاز دارند. هنگامی که ما وارد یک فروشگاه خودرو یا نمایندگی مجاز می شویم، به آن ها اعتماد می کنیم که بهترین ماشین ها را با مناسب ترین قیمت ها به ما نشان خواهند داد. این نوع اعتماد برای پزشکان، وکیل ها و سایر مشاغل نیز صادق است.

فقط به من اعتماد داشته باشید

برخی از کسب و کار ها به خاطر نقض کردن اعتماد مشتریان شناخته شده هستند. بار ها شده که شما از طریق رسانه های مختلف درباره کار های خلاف و غیر قانونی شرکت های مختلف باخبر شده اید. یک شرکت طراحی سایت مانند سایر شرکت ها ممکن است نزد مردم به عنوان شرکتی فریب دهنده شناخته شود.

من به عنوان یک طراح وب سایت، با افرادی که نسبت به شرکت های طراحی سایت اعتماد کمی دارند، همدردی می کنم. صنعت ما مانند بسیاری از صنایع دیگر دارای تعداد زیادی از افرادی است که خدمات ضعیفی را ارائه می دهند.

شما ممکن است توسط یک طراح وب سایت آسیب دیده باشید

من اخیرا با یکی از مشتریان بالقوه شرکت های طراحی سایت تماس گرفتم. او درباره نحوه آشنایی خود با طراح وب سایتش صحبت کرد. این که چگونه طراح باعث عقب افتادن کسب و کار آن ها شده است. او گفت که در حال حاظر شکست خورده و تجربه تلخی از همکاری با شرکت طراحی سایت قبلی دارد. او گفت که کسب و کارش توسط یک شرکت طراحی سایت که به او قول افزایش فروش و طراحی وب سایتی قدرتمند را داده بود، آسیب دیده است .او گفت که اکنون به دنبال یک شرکت طراحی سایت است که علاوه بر این که توانایی ارائه خدمات را داشته باشد، بلکه بتواند خود را اثبات نماید. در حال حاظر به دلیل تجربه های نادرست قبلی او نمی تواند به یک شرکت طراحی سایت اعتماد کند.

آیا می توان او را سرزنش کرد؟ ممکن است شما بگویید که نتایج ضعیف او به دلیل انتخاب های نادرست خودش بوده است. اما این نکته را باید به خاطر داشت که شکست کسب و کار او به خاطر همکاری با یک شرکت طراحی سایت بوده است.

شرکت طراحی سایتی که می خواهید با آن همکاری داشته باشید به دنبال همکاری بلند مدت خواهد بود.

معنی آن چیست؟ این بدان معنی است که هر دو طرف به دنبال ایجاد یک رابطه بلند مدت با یک هدف تجاری مهم در ذهن خود باشند. نتیجه نهایی باید برای هر دو طرف یعنی شرکت طراحی سایت و مشتریان سود و منفعت داشته باشد. این یک ویژگی جهانی است که همه ی کسب و کارهای خوب دارند. اغلب طراحان وب بر روابط کوتاه مدت برای پروژه های جداگانه تمرکز می کنند، نه یک رابطه ی طولانی مدت با مشتری.

بررسی مشکلاتی که می توانند باعث نابودی فروشگاه اینترنتی شما شوند


نویسنده: 
تاریخ: 
دسته بندی: توسعه فروشگاه اینترنتی
مشکلاتی که باعث نابودی سایت فروشگاه اینترنتی شما می شوند4از 5براساس 8 رای

آزار دادن مشتریان سایت های فروشگاهی یکی از سریع ترین مسیر های از دست دادن شهرت برند کسب و کار می باشد. اگر شما سریعا با این مشکلات برخورد نکنید امکان رشد کسب و کار وب سایت شما بسیار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داریم این مدل مشکلات که می توانند سبب نابودی سایت فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین شما شوند را بررسی کنیم.

روش های حمل کالا

حمل و نقل کالا 

اغلب مشتریان سایت های فروشگاهی هرگز متوجه نمی شوند که سفارش دادن یک محصولات از کشور ها و مناطق دور دست چقدر پیچیده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندی و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما باید اطلاعات کاملی از قوانین حمل و نقل محصولات بین المللی داشته باشید. زیرا هر کشوری قوانین و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزینه های مالیات و گمرک از جمله موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

زمان دیگر عامل با اهمیت است. اغلب خریداران کالا های اینترنتی توقع این را ندارند که محصول خود در عرض مدت زمانی کوتاه دریافت نمایند، اما شما باید یک برنامه زمانی مناسب از ارسال و تحویل کالا به آن ها ارائه دهید. 

مشکلات غیر منتظره دیگر عاملی است که می تواند به اعتبار سایت فروشگاه اینترنتی شما صدمه وارد کند. همیشه در وب سایت خود درباره این اتفاقات غیر منتظره سلب مسئولیت کنید و مشتریان را مطلع نمایید. مثلا ممکن است در زمان ارسال کالا کشور شما ارتباطات خود را با کشوری که محصول برای آن ارسال شده است، قطع نماید و با ممنوعیت حمل کالا به آن کشور مواجه شوید. سعی کنید همیشه برای این مدل مشکلات برنامه ریزی های مناسبی را انجام دهید.

گم شدن کد پیگیری کالا یا کد پیگیری اشتباه

کد های پیگیری کالا شاید کوچک به نظر برسند اما برای مشتریان فروشگاه اینترنتی شما یک تفاوت بزرگ محسوب می شوند. امروزه اغلب خریداران محصولات اینترنتی دوست دارند اعلان هایی را درباره وضعیت حمل کالا و محصول مورد نظرشان دریافت کنند. مردم کد های پیگیری را دوست دارند و این مورد سبب افزایش اعتماد آن ها به سایت فروشگاهی شما می شود. 

یکی دیگر از مشکلات رایج در کد های پیگیری استفاده از کد های پیگیری اشتباه می باشد. اگر کد پیگیری محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتری شما بیشتر از هر زمان دیگری نگران و خشمگین خواهد شد و احتمال زیاد آن مشتری را از دست خواهید داد. به همین جهت از نحوه کار سیستم فروشگاه اطمینان پیدا کنید و به دقت آن را آنالیز نمایید.

صدمه دیدن کالا

صدمه دیدن کالا همان گونه که در عکس بالا مشاهده می کنید مشتری یک محصول را سفارش داده و در این بین از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما کالا دریافتی آسیب دیده است. مشتری چه کسی را مقصر می داند؟ شما نمی توانید به مشتری ثابت کنید که کالا سفارش داده شده توسط او در طی مراحل حمل و نقل دچار آسیب شده است. در نتیجه این مشتری را از دست خواهید داد مگر این که یک کار فوق العاده برای او انجام دهید.

چگونه در این شرایط رضایت مشتری را به دست آوریم؟ 

محصول را به سریعا جایگزین کنید، هزینه های حمل آن را متحمل شوید، تخفیفاتی برای سفارش های آینده ارائه دهید و حتی عذر خواهی کنید. به دست آوردن رضایت مشتری در صورت صدمه دیدن محصول او سخت و پر هزینه خواهد بود. استفاده از بسته بندی مناسب و مستحکم برای کالا ها و همچنین آموزش دادن به کارکنان برای حمل آن ها از جمله مواردی است که می تواند درصد آسیب دیدن محصولا فروشگاه اینترنتی شما را کاهش دهد. 

فراموشی سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی

سئو 

خریداران و بازدید کنندگان از وب سایت فروشگاهی شما انتظار دارند که محصولات را به خوبی به آن ها نشان دهد و توضیحات درست و دقیقی از کالا ها ارائه شود. همین توضیحات در موتور های جستجو مانند گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرند. ایجاد محتوای مناسب به رتبه بندی وب سایت شما در مورتور های جستجو کمک خواهد کرد. سئو می تواند مهم ترین مهره بازاریابی اینترنتی برای محصولات فروشگاه اینترنتی شما باشد پس به همین جهت شما باید برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود در مورتور های جستجو از بهترین منابع و ابزار ها استفاده کنید تا به استراتژی درست دست یابید.