طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

بررسی اصول و مفاهیم برنامه نویسی

حال که ما تصمیم گرفته ایم به دنیای بی انتها و لذت بخش برنامه نویسی قدم بگذاریم، لاجرم نیاز داریم تا در کنار اصول و مفاهیم برنامه نویسی به علوم و مهارتهای جانبی که به حرفه ما کمک می کنند نیز نیم نگاهی داشته باشیم. در حقیقت در کنار فراگیری زبان برنامه نویسی جاوا، ما می بایست تفکری انتقادیداشته باشیم، با اصول و قواعد ریاضیات مثل الگوریتم آشنایی داشته باشیم، معانی رنگ ها و نحوه به کار گیری رنگ در اپلیکیشن را بدانیم و غیره.Image result for coding programming

شاید بیان چنین مسئله ای تا حدودی نا امید کننده باشد که چه طور ممکن است فردی کلیه موارد فوق را به علاوه بسیاری موارد دیگر به طور هم زمان فرا گیرد. در این آموزش بنده قصد ندارم تا پیرامون مطالب فوق الذکر صحبت کنم بلکه قصد دارم به دو مهارتی اشاره کنم که شاید برای خیلی از دوستان مهم به نظر نرسد اما در دراز مدت می تواند حرفه شما را به عنوان یک برنامه نویس تحت الشعاع قرار دهد و آن دو مهارت عبارت اند از فراگیری تایپ اصولی و زبان انگلیسی. در واقع همان طور که یک IDE به منزله یک ابزار برنامه نویسی است، نحوه صحیح تایپ نیز می تواند کمک شایانی در حرفه ای شدن ما به عنوان یک برنامه نویس کند. از دید بنده کسب مهارت تایپ صحیح) ده انگشتی برای حرفه برنامه نویسی لازم و ضروری است. به عبارت دیگر برنامه نویسی صرفا در نوشتن کد خلاصه نمی شود بلکه ما به عنوان یک برنامه نویس گاهی نیاز داریم تا پیرامون اپلیکیشن خود توضیحاتی بنویسیم و یا چنان چه عضو یک تیم برنامه نویسی باشیم نیاز داریم تا با مابقی برنامه نویسان در تعامل بوده و مکاتبه نماییم یا از طریق Comment توضیحاتی را درون کد خود بنویسیم.

در حقیقت چنانچه ما به تایپ سریع و صحیح تسلط داشته باشیم مابین فکر کردن و نوشتن کد زمان اندکی را صرف خواهیم کرد. شاید با ذکر این دو مثال اهمیت فراگیری تایپ سریع را بهتر متوجه شویم. خیلی اوقات اتفاق می افتد که ما با هدف خاصی به یکی از اتاق – های منزل خود می رویم اما به محض اینکه به آن اتاق مد نظر می رسیم فراموش می کنیم که به چه منظور به آن اتاق رفته ایم) البته این مسئله در مورد خیلی از دوستان صدق نخواهد کرد.( یا اینکه در بحثی شرکت کرده ایم و در همین حین که یکی از دوستان ما در حال صحبت کردن است نکته ای به ذهن ما می رسد و صبر می کنیم تا صحبت های دوستمان به اتمام برسد اما همین که دوستمان سکوت کرد ما نکته ای را که می خواستیم بیان کنیم را فراموش کرده ایم. مابین زمانیکه تصمیم می گیریم تا به آن اتاق برویم و زمانیکه به آن اتاق می رسیم ممکن است چندین ثانیه طول بکشد و فراموشی هم می تواند در همین فاصله زمانی اتفاق افتد. این قضیه پیرامون اظهار نظر کردن در مثال دومی هم که زدیم نیز صادق است.

دقیقا چنین اتفاقی هم در برنامه نویسی برای ما ممکن است پیش اید) توجه بفرمایید عرض کردم ممکن است. در واقع زمان مابین ایده ای که در برنامه نویسی به ذهن ما خطور می کند تا تبدیل ایده به کد می تواند منجر به فراموشی گردد. حال اگر بتوانیم این زمان را به حداقل برسانیم می توانیم انتظار داشته باشیم فراموشی ما هم به حداقل برسد. در واقع هدف ما در این جا، این نیست که برنامه نویسان را مجبور کنیم که به کلاس تایپ حرفه ای بروند بلکه حداقل انتظاری که می رود این است که تایپ صحیح را بیاموزند. تجربه نشان داده است زمانیکه ما با استفاده – از ده انگشت دست خود اقدام به تایپ کردن

طراحی سایت و اپلیکیشن مشابه دیوار

امروزه اپلیکیشن دیوار به یکی از معروف ترین اپلیکیشن های موجود در دنیای اینترنت تبدیل شده است. البته شروع فعالیت این اپلیکیشن از سایت دیوار بود و پس از مدتی برای این که کاربران بتوانند آسان تر از آن استفاده نمایند، اپلیکیشن دیوار نیز طراحی گردید. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران به آسانی می توانند تبلیغات مورد نظر خود را انجام داده و یا به دنبال خدمات مد نظرشان به صورت رایگان جستجو نمایند.

بررسی سایت دیوار

سایت و اپلیکیشن دیوار این امکان را به شما می دهند تا بتوانید بدون هیچ واسطه ای کالای خود را تبلیغ کرده و به فروش برسانید. هر چند برخی از بخش های آن مشمول هزینه هایی می شوند اما استفاده از اکثر بخش های آن رایگان خواهد بود. در این اپلیکیشن هیچ گونه محدودیتی نیست و شما می توانید توضیحات کامل همراه با قیمت و مشخصات محصول مورد نظر را در دسته مورد نظرتان درج نمایید.

دلیل موفقیت سایت دیوار چیست؟

در گذشته شاهد افزایش روز افزون وب سایت های درج آگهی بودیم. اما اکنون با روی کار آمدن اپلیکیشن و وب سایت دیوار شاهد کم شدن سایت های درج آگهی هستیم. اما این وب سایت چه مشخصاتی داشت که سبب موفقیت دیوار شد؟

از جمله مواردی که سبب موفقیت دیوار شدند می توان به قرار دادن آگهی بدون نیاز به ثبت نام، رایگان بودن تبلیغات و وجود اپلیکیشن موبایل برای آن اشاره داشت. در حالی که در وب سایت های درج اگهی هزینه های زیادی بابت درج انواع آگهی گرفته می شد. اگر قصد طراحی سایت یا اپلیکیشنی مشابه دیوار را دارید بهتر است به نمونه های داخلی و خارجی آن دقت کنید و با تجزیه و تحلیل مناسب تصمیم نهایی خود را بگیرید. همچنین پشتیبانی مناسب نیز دیگر عامل موفقیت دیوار است.

سایت دیوار 

هزینه طراحی سایت و اپلیکیشن مشابه دیوار

با توجه به این که این مدل وب سایت ها معمولا باید به صورت کاملا اختصاصی کد نویسی شوند و کار به طور حرفه ای پیاده سازی می گردد، هزینه مشخصی را نمی توان برای آن در نظر گرفت. با توجه به مستندات و جزئیات دقیقی که توسط مشتری ارائه می شود و بررسی امکانات مورد نظر آن ها می توان یک برآورد کلی از هزینه این سایت های مشابه دیوار اعلام نمود.

همچنین برای طراحی اپلیکیشن مشابه دیوار نیز بایستی به موارد زیادی توجه داشت تا بتوان طی یک بازه زمانی مشخص پروژه را به مشتری ارائه نمود. در حقیقت تعیین این هزینه ها تنها پس از بررسی جزئیات و تجزیه و تحلیل دقیق ممکن خواهد بود. 

آیا طراحی سایت و اپلیکیشنی مانند دیوار به صرفه است؟

اگر قصد طراحی سایت و اپلیکیشنی مانند دیوار را دارید به شما توصیه می کنیم که ابتدا به بررسی نقاط ضعف و قوت این اپلیکیشن بپردازید و سپس طرح و ایده مورد نظر خود را در اختیار تیم برنامه نویسی و یا شرکت طراحی سایت مورد نظر خود قرار دهید. قطعا این کار به موفقیت شما و همچنین برنامه ریزی بهتر برای آینده کسب و کارتان کمک خواهد نمود.

شما می توانید برای کسب مشاوره رایگان در این زمینه با بخش پشتیبانی شرکت طراحی سایت نوپرداز تماس حاصل فرمایید. 


ابزارهای طراحی UI در طراحی سایت

علیرغم تنوع بسیار در ابزارهای طراحی سایت شامل ابزارهای طراحی و برنامه نویسی، اکثر آن ها بطورمداوم بروزرسانی می شوند و این بروز رسانی ها نه تنها بر بهبود کیفیت طراحی در هر دو بخش UI | UX تاثیر مثبت می کذارد بلکه برای طراحان و کاربران وب سایت نیز بسیار کارآمد و مفید می باشند.


در بخش طراحی المان های گرافیکی یک سایت، می توان به نرم افزارهایی مانند : Adobe Illustrator , Corel Draw , Photoshop, Paint shop ,، Adobe Firework و.. اشاره کرد که در میان آنها  Photoshop از همه کارآمدتر است و در بخش برنامه نویسی و چیدمان کدها Dream Weaver , Front Page  و Visual Studio را می توان نام برد.


البته یک طراح وب سایت نیازی به فراگیری و تسلط بر تمام نرم افزارهای مربوط به طراحی وب سایت را ندارد اما با توجه به دو بخش عمده طراحی سایت یعنی بخش مربوط به المان های بصری و فایل های گرافیکی و بخش مربوط به برنامه نویسی و چیدمان کدها، نیاز به تسلط بر حداقل دو نرم افزار متفاوت احساس می شود.



در کنار این ابزارها، هزاران ابزار مفید دیگر در طراحی سایت وجود دارد که در زیر به کارآمدترین آن ها در سال 2018 اشاره می کنیم:

  • Perfect Icons *   برای طراحی آیکون های شبکه های اجتماعی.
  • Font Awesome *   شامل بسیاری از آیکون های پرکاربرد با قابلیت تغییر اندازه، رنگ، سایه و ...
  • Firebug *  ابزار رایگانی که با نصب کردن بر روی  مرورگر  fire fox ، می توان  وب سایت خود را خطایابی کرده و توسعه دهید.
  •   * Pttrns ابزاریست شامل قالب ها و الگوهایی برای طراحی موبایل و UI می باشد.
  • HTML5 * Boilerplate نیز شامل فریم ورک هایی برای ایجاد صفحات 5html بوده و با مرورگرهای مختلف سازگاری کامل دارد.
  • UX checklist *   ابزاریست قدرتمند برای چک لیست حرفه ای تجربه کاربری که توسط آن می توان پروؤه خود را مرحله به مرحله بررسی و چک کرد.
  • * Mock plus Blog ابزاری جامع برای طراحی UI / UX است که محتوای آن مناسب طراحان مبتدی تا پیشرفته می باشد.
  • Design and Develop at the same time *  ابزار نمونه سازی سریع در طراحی سایت می باشدکه برای طراحی UI/UX  ضروریست. این ابزار قدرتمند برای طراحی یک نمونه نمایشی از سایت بدون نوشتن حتی یک خط کد می باشد تا طراح بتواند تمام معیارهای مدنظر خود را بررسی کرده و بعد از آن نسخه اصلی وب سایت را طراحی و کد نویسی کند.


یک طراح وب سایت همواره باید دانش و اطلاعات خود را در زمینه طراحی سایت به روزرسانی کند و با به کار گیری انواع ابزارها و تکنولوژی های بروز رسانی شده، سرعت وکیفیت کار خود را  بهبود بخشد، البته همانطور که قبلا هم ذکر شد تسلط بر تمام این ابزارها برای یک طراح الزامی نیست اما با توجه به قسمت های مختلف یک وب سایت داشتن دانش کافی و تسلط به حداقل دو نرم افزار مرتبط ضروریست.

اهمیت ناوبری در طراحی وب سایت

ناوبری آسان در طراحی یک وب سایت مهم ترین نکته در طراحی وب است. در طراحی وب سایت باید اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان سایت شما به راحتی می توانند اطلاعات لازم را در اسرع وقت پیدا کنند و نیازی به دنبال گشتن اطلاعات اضافی نداشته باشد. این موجب خوشحالی بازدید کنندگان و بازگشت دوباره آن ها به سایتتان می شود. ناوبری می تواند در این زمینه کمک زیادی بکند. امروزه از ناوبری در وب سایت ها استفاده زیادی می شود و بازدید کننده گان تجارب خوبی در استفاده از این وب سایت ها دارند. در این مقاله نکاتی را درباره اهمیت ناوبری در طراحی وب سایت و هم چنین نکاتی درباره یک ناوبری خوب را بیان خواهیم کرد.

اهمیت ناوبری در طراحی وب سایت چیست؟

چرا ناوبری بسیار مهم است:

  • بدون ناوبری، وب سایت ها فاقد سازماندهی و نظم و یک ساختار مناسب می شوند. نوار ناوبری یا ابزار نشان می دهد که وب سایت شما با علم و دانش و نظم طراحی شده است.
  • مردم اگر بتوانند به طور واضح نوار ها و پیوند های ناوبری را ببینند، در نتیجه کشف اطلاعات از سایت شما، انتظارات شان برآورده می شود و به کشف و ماندن بیشتر در سایت شما تشویق می شوند.
  • ابزار های ناوبری کمک می کنند تا وب سایت را به گروه های مختلف تقسیم بندی کنید و هم چنین هر یک از این گروه ها را در یک ساختار منظم، منطقی و قابل فهم سازماندهی کنید.
  • ناوبری خوب می تواند جستجوی بینندگان را سریع تر و بهتر کند.
  • ناوبری خوب به خوبی با جستجوگرها کار می کند، در نتیجه کاربر را قادر می سازد تا به راحتی و به درستی به صفحات مختلف و فهرست آن ها دست یابد.
  • ناوبری خوب می تواند وب سایت ها را به خوبی در موتورهای جستجو قرار دهد.
  •  اهمیت ناوبری در طراحی وب سایت زیاد است زمانی که  می خواهید مطمئن شوید که وب سایت شما به خوبی در دسترس و قابل استفاده است.
  • ناوبری خوب باعث می شود که بازدیدکنندگان سایت شما در مدت طولانی تری در وب سایت شما باقی بمانند و به آنها اطمینان بدهد که در همان چیزی که می خواهند، هستند. ناوبری اجازه می دهد تا بازدید کنندگان را به راحتی جستجو کنید.
اهمیت ناوبری در طراحی وب سایت

اهمیت ناوبری در طراحی وب سایت

 بررسی وب سایت ها از طریق ناوبری

هنگامی که قصد طراحی یک وب سایت دارید باید یک ناوبری با کیفیت خوب داشته باشید. ناوبری خوب باعث می شود بازدید کنندگان گنج های پنهان در وب سایت شما را کشف کنند.  در نتیجه این باعث می شود بازدید کنندگان رضایت بیشتری داشته باشند. زیرا از هدر رفتن زمان آن ها می کاهد و مزایای بسیاری دارد که بیان شد.

 

نکاتی درباره ناوبری در طراحی وب سایت

برخی نکات برای ناوبری وب سایت خوب عبارتند از:

  • ناوبری در سراسر وب سایت باید سازگار باشد.
  • آرم را به صفحه اصلی پیوند دهید.
  • سیستم ناوبری را در بالای صفحه و سمت چپ صفحه قرار دهید که شامل زبانه هایی مانند “درباره ما”، “تماس با ما”، “نقشه سایت” و سایر اطلاعات می باشد.
  • برای رساندن کاربرانتان به اطلاعات مقصدشان، تعداد کلیک ها را محدود کنید. سعی کنید طراحی به گونه ای باشد که کاربران بعد از حداکثر ۳ بار کلیک کردن بتوانند به اطلاعات لازم شان دست یابند.

    اهمیت ناوبری در طراحی وب سایت

    اهمیت ناوبری در طراحی وب سایت

  • در هنگام حرکت از یک صفحه وب به صفحه دیگر، ابزارها و نوارهای ناوبری باید در همه صفحات باقی بمانند. که معمولا این موارد در سمت چپ یا بالای صفحه قرار دارند.
  • ناوبری باید روشن، ساختار یافته و بصری باشد.
  • پیشنهاد می شود که بین ۴ تا ۱۵ لینک در نوارهای ناوبری داشته باشید.
  • در سایتتان پیوند به مقالات دیگر داشته باشید. این پیوندها شما را به سایر مقالات مرتبط در سایت هدایت می کند، و بازدیدکنندگان را تشویق به خواندن بیشتر می کند.
  • همیشه باید روی صفحه اصلی، برای هر صفحه پیوندی وجود داشته باشد. صفحه اصلی به طور کلی ایستگاه مرکزی است که در آن به تمام مناطق و صفحات دیگر وب سایت لینک و پیوند وجود دارد.
  • نقشه های سایت نیز بسیار مهم هستند، زیرا از آنها برای ارتباط با تمام صفحات موجود در وب سایت استفاده می شود.
  • امکانات جستجو همچنین یک راه عالی برای کشف وب سایت است. این موجب می شود خوانندگان شما دقیقا همان چیزی را که می خواهند جستجو کنند.
  • ابزارهای ناوبری یا نوارهای خود را در رنگ ها، متون و آیکون های مختلف تزئین کنید.  ضمن اینکه این موضوع را هم باید مد نظر قرار بگیرید که وب سایت شما ساده باشد.
  • ناوبری وب سایت شما باید ساده و واضح باشد. کاربر به راحتی باید بفهمد که آن ها چگونه کار می کند و او چگونه باید از آن استفاده کند.
  • طراحی ناوبری باید به گونه ای آشنا باشد این باعث می شود که کاربر هنگام بررسی وب سایت احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.
  • از ساختارهای مشترک استفاده کنید. به این معنی که باید در صفحات مختلف، نوارها و ابزارهای ناوبری در سمت چپ یا بالای صفحه همانند هم باشند.
  • طراحی ناوبری را پیوسته، ساده و بدون تغییر نگه دارید.
  • تا جایی که می توانید پیش فرض ها را تغییر ندهید تا موجب سردرگمی کاربران نشود.
  • متنی را که لینک نیست برجسته نکنید.
  • آرایش ناوبری یک وب سایت حاوی منوها، لینک های  hypertext، آیکون ها، دکمه ها و امکانات جستجو است.
  • ناوبری خوب استفاده عالی را به همراه دارد به این معنی که شما می توانید کمترین کلیک از وب سایت لذت ببرید و با آن ارتباط برقرار کنید.  کاربران باید بدون بازگشت به صفحه اصلی قادر به رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر باشند.
  • دو نوع ناوبری وجود دارد:  ناوبری اصلی شامل پیوندهای مهم است. ناوبری ثانویه شامل زیر شاخه ها است.
  • به یاد داشته باشید، هر چه کلیک کمتر باشد بهتر است، بنابراین مطمئن شوید که سیستم ناوبری شما جامع، روشن و آسان برای استفاده است.

امیدواریم که مطالب این مقاله مفید واقع شده باشد و به شما کمک کند که یک طراحی سایت خوب با کیفیت عالی را داشته باشید.

برگرفته از optimus01

منبع: طراحی سایت

بررسی بهترین سایت های آموزشی دنیا

هزینه بالای برگزاری کلاس های آموزشی و استفاده از روش های سنتی، دانش آموزان را به سمت راه حلی برای جایگزین کردن آن ها کشانده است. اما بهترین این سایت ها کدام اند؟ در ادامه به بررسی 8 مورد از بهترین سایت های آموزشی آنلاین می پردازیم.

وب سایت خان آکادمی

سایت خان آکادمی 

خان آکادمی هزینه زیادی را از کابران خود دریافت نمی کند و بسیاری از آموزش های آن به صورت رایگان می باشد. این سایت مسیری آسان را برای دانش آموزان فرآهم می کند تا به بهبود مهارت های مورد نیاز خود بپردازند و بیشتر یاد بگیرند. شما می توانید هر با انتخاب موضوع مورد نظر خود در این سایت آموزش آن را مشاهده نمایید. به گفته خودشان این وب سایت یک منبع یادگیری شخصی برای تمام سنین است.

سایت آموزشی Coursera

طراحی سایت آموزشی 

سایت Coursera با شرکت ها و موسسات مختلف همکاری می کند تا کلاس های رایگانی را به کاربران خود ارائه دهد. همچنین دانش آموزان می توانند سوالات خود را نیز در این وب سایت مطرح نمایند. این وب سایت شامل آموزش های خارق العاده ای است که پیشنهاد می کنم حتما از آن بازدید داشته باشید.

سایت آموزشی W3 Schools

سایت W3 Schools 

We Schools یک وب سایت آموزشی رایگان است که برای افرادی که قصد یادگیری طراحی سایت را دارند ایجاد شده است. از جمله مواردی که در این سایت آموزش داده شده است عبارتند از :HTML ,PHP ,SQL ,Jquery و غیره. همچنین دانش آموزان می توانند برای با پرداخت هزینه مورد نظر نسبت به دریافت گواهی و مدرک اقدام نمایند.

سایت آموزشی تد

سایت تد 

قطعا تا به حال از ویدئو های تد که در فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی قرار دارند دیدن نموده اید. تد شامل بسیاری از موضوعات آموزشی است که موضوعات متنوعی را شامل می شوند. نکته جالب توجه این است که تمام این ویدئو ها رایگان هستند. نه تنها سخنرانانی های انگیزشی زیادی در تد وجود دارد، بلکه فیلم هایی نیز هستند که معمولا کمتر از 10 دقیقه است و پر از اطلاعات مهم هستند.

سایت Open Culture

بهترین سایت آموزشی 

Open Culture وب سایتی است که در آن فرصت های آموزشی آنلاین رایگان اختیار شما قرار می گیرد. دانش آموزان می توانند ثبت نام کنند تا کلاس های مختلفی را که توسط کالج ها و دانشگاه های مختلف ارائه می شوند، از طریق این سایت دریافت کنند. این وب سایت طراحی شده است تا دانشجویان با هر سنی به آموزش های آنلاین دسترسی داشته باشند. همچنین این وب سایت به افرادی که دوره آموزشی خود را کامل نمایند مدرکی نیز ارائه می دهد.

به نظر شما چه وب سایت های دیگری وجود دارند که می شود از آن ها به عنوان یک منبع آموزشی مناسب استفاده کرد؟